Functie

Medewerker Collections

Medewerker Collections (1 fte)

Als Medewerker Collections (Amsterdam) werk je nauw samen met je collega’s binnen het Shared Service Centre. Je rapporteert daarbij aan de Teamleider Collections. Je onderhoudt daarnaast goede contacten met de regiomanagers en/of regiocoördinatoren en verhuurmedewerkers door hen (proactief) te informeren en op te zoeken, ook op locatie.

Als professional draag je zorg voor het incasseren van met name huurvorderingen op een klantgerichte en professionele wijze. Je werkt daarbij proces georiënteerd, met klantwaarde en -tevredenheid leidend voor (persoonlijke) dienstverlening. Hierin kun je blijven verbeteren door procesoptimalisatie (bv. LEAN). Je kan een heldere analyse van de toegewezen huurportefeuille geven, eventuele knelpunten benoemen en vervolgacties bedenken.

Teambelang staat voorop; samen pak je problemen of achterstanden aan. De afdeling ontwikkelt zich daarbij in een snel tempo. Naast het (vanzelfsprekend) borgen van een goed draaiend incassoproces, lever je ook een actieve bijdrage aan het continu verbeteren van de onderliggende processen, het bedenken en implementeren van innovatieve oplossingen op het gebied van preventie, klantsegmentatie en gebruik van big data. Ook participeer je in bedrijfsbrede verbeterprojecten. Je ambitie is om samen met je collega’s een high performance team te worden op het gebied van incasso en beheer. Dit doe je uiteraard niet alleen, maar samen met een betrokken team.

Over de organisatie
De organisatie is een woningbelegger en -verhuurder die zich richt op duurzame en betaalbare woningen in het middensegment. Ze belegt gelden van institutionele beleggers, zoals pensioenfondsen en verzekeraars. De verhuurportefeuille omvat circa 28.000 woningen met een totale waarde van bijna 10 miljard euro. Wat deze organisatie uniek maakt is dat de organisatie zowel het investeringsmanagement als de verhuur operatie volledig in eigen beheer heeft.

Het is een High Performance Organisatie (HPO), waarbij de volgende 5 kernkwaliteiten centraal staan: kwaliteit van het management, openheid en actiegerichtheid, focus op de lange termijn, continue verbetering en vernieuwing en kwaliteit van medewerkers.

Succesfactoren

Verantwoordelijkheden en taken

  • Je draagt zorg voor het incasseren van openstaande vorderingen door middel van telefonisch en schriftelijk contact met klanten;
  • Je beheert zelfstandig het eigen klant portfolio met als doel het beperken van financiële risico’s;
  • Je geeft uitvoering aan het volledige incassoproces van klantacceptatie tot en met de externe incasso;
  • Je escaleert en overlegt met de Teamleider Collections en de betreffende regiomanager indien betaalproblemen zich voordoen. Dit doe je proactief;
  • Je verbetert het betaalgedrag van de klant door deze te goed te informeren over zijn betalingen en hierover te adviseren;
  • Je reageert en acteert alert op veranderingen die van invloed kunnen zijn op het betalingsgedrag van huurders;
  • Je haalt energie uit het continue verbeteren van de administratieve processen w.o. knelpunten binnen de processen rond incasso en beheer;
  • Je werkt proactief aan een goede verstandhouding met stakeholders binnen en buiten de organisatie.

Wat breng je mee

  • Bij voorkeur HBO werk- en denkniveau, aangevuld met vakspecifieke opleidingen;
  • Minimaal 5 jaar werkervaring in een relevante functie op gebied van Collections en Debiteurenbeheer;
  • Je hebt kennis van klantprocessen, procedures en werkwijze in bij voorkeur de vastgoedbranche;
  • Een goede algemene kennis van huurrecht en rechtsvordering is een pré;
  • Correct taalgebruik en uitstekende communicatieve vaardigheden (Nederlandsen Engels), zowel in woord als geschrift;
  • Vaardigheid met geautomatiseerde (ERP)-systemen en een goede kennis van Excel en/ of Power BI.

Wat ze je bieden

  • Een inspirerende werkomgeving waarbij je gestimuleerd wordt je kwaliteiten en talenten verder te ontwikkelen;
  • Een zakelijke en informele werkomgeving;
  • Een mooi kantoor aan de rand van de Zuid-As te Amsterdam, uitstekend bereikbaar met het OV;
  • Een professioneel, gedreven en gezellig team;
  • Maandsalaris tussen de € 3.318,- en € 4454,- afhankelijk van je ervaring, op basis van 38 uur;
  • Goed pensioen via het ABP;
  • 29 vakantiedagen en 12 ADV-dagen;
  • 2% Eindejaarsuitkering.

Heb je interesse?

Neem dan contact met mij op via +31 (0)6 21354228 of alina@kramerwervingenselectie.nl

Je kan ook de WhatsApp button rechtsonder in het venster gebruiken.